måndag 28 augusti 2006

am Schreibtisch

oh, vilken mysig dag det har varit idag.

jag vaknade runt halv åtta, steg långsamt men säkert upp ur sängen och
begav mig in i en varm dusch. vem klarar sig utan en dusch på morgonen,
när man är som tröttast. själva anledningen till att jag duschar på morgonen,
och inte kvällen innan, är att jag vaknar till genom en dusch. om jag skulle skippa
den vardagliga morgon-duschen skulle jag somna på tåget till skolan. jajemen, that's why.
efter några minuters torkande av håret och diverse mascara-borstningar sprang jag
ut till buss nummer 570, som skulle hämta upp mig vid hållplats keramikgatan (kvarsgatan)
klockan 08.43, för att köra mig till tåget som skulle avgå prick.

skolan var rätt rolig idag, eller jag hade typ bara två lektioner, samt en intervju med
en jm-etta. jag pratade länge och väl med en pratglad, social tjej vid namn sofia kjellberg.
vi satt i café granen och hon var mycket bättre än vad jag hade väntat mig.
nu återstår bara en träff till, där de bästa frågorna ska ställas (och förhoppningsvis
de bästa svaren ska svaras), plus en fotografering av henne och håkan-tshirten.
fan vad bra det kommer bli. hej mvg:t.

efter viss fruktätning från studiestugan (eller ska man numera säga fotostugan) drog jag
och sofia oss till göteborg, för att fika och kolla läget. vi var ute efter en lång (rump-lång) tröja.
vi hittade våra fynd på gina tricot, en röd till mig och en grå till sofia. superfina.
hundrafyrtionio kronor, rena förtjänsten.

efter fikningen drog vi oss till tåget hem. vi trängdes med en ifk-support-massa. där
vi stötte på mr hugo jobring, mr simon bech och några andra som hängde med dem.
vad är vitsen med att klä sig i ifkgrejer? hur töntigt ser det inte ut? räcker det inte bara
med att heja och vara med på matchen. åh, töntigt.

nu har jag precis lagt på ett samtal med andreas och ska snart peela mitt ansikte,
dumma finnar och andra orenheter, dööö. så jag måste avsluta här för att gå
och säga hejdå till denna underbara måndag, och förbereda mig för en redaktions-tisdag
(ohnej vad segt, kommer somna till viktorias dalmål).

adjö.

Inga kommentarer: