söndag 27 augusti 2006

jag går inte isär, när jag går med dig

hemma igen. shit det känns som om jag skriver "hemma igen" varje dag.
som om jag alltid är någonstans, alltid på vift. att jag mellanlandar hemma för att
senare åka bort igen. jo, det är nog så. men damn, så är mitt liv. varför ändra på det
om jag nu trivs? eller hur?

i mullsjö var det mysigt. det regnade hela tiden nästan. men det hör till hösten
(är det verkligen okej att börja säga höst, kom jag på. det är slutet av augusti,
alltså slutet av sommaren. förlåt, stryk det där med att jag kallade det höst)

i fredags hände det mycket. två saker är hemliga, en lite hemlig,
fast ni kan få veta ändå och det sista som hände är inte privat alls.

1) lite hemlig: min gammelmormor lisa dog. aw.
hon blev något på nittio år gammal.
2) julia fyllde tolv. den tjugofemte augusti. stora damen nu.

idag, den tjugosjunde, fick vi tillbaka våra undulater, kurt/ola,
efter massa veckors sommarpassning i jönköping.
aw, nu står de vid mitt skrivbord igen, och myser.

imorgon är det skola. dvs intervju med en jm1:a, gymnastik och livskraft, samt matte b.
intervjun kommer gå bäst, för att jag är bäst. det vet ni om, och jag om. höhö.
gymnastiken kommer gå lite sämre, fast ändå bra.
livskraften kommer gå bäst den med, samt matten.
bara för att jag är så himla bra? ja-a, ni hörde rätt.

nu ska jag renskriva mina frågor till min jm1:a,
därefter gå och lägga mig, om jag nu kommer somna.
adjö.

Inga kommentarer: