onsdag 23 augusti 2006

shit mannen

imorgon är det dag nummer fyra i skolan. shit, det har redan blivit en vardagspryl
att gå upp på morgonen känns det som. jag har vart duktig två kvällar i rad, och gått
och lagt mig tidigt, typ halv tio, bara för att inte vara trött och grinig i skolan.

julia, min lillasyster fyller stora-damen på fredag, tolv år.
så jag och linda, syster, var på stan och köpte en present till henne.
jag passade även på att inhandla nagellack, kollegeblock(kollegieblock?) samt
en dricka, ja jag var törstig, och två tidningar, cosmopolitan och solo.

idag hade jag min första tyskalektion, steg ett.
jag fick lära mig att räkna till femton, vilket jag är väldigt stolt över.

eins zwei drei vier fünf sechs sieben acht neun zehn elf zwölf dreizehn vierzehn fünfzehn

jag hade även svenska c, som var en upplevelse.
det är skevt att vi har c-kursen innan b-kursen, aja. det ordnar sig väl.

imorgon ska jag ha svenska c, matte b, idrott och naturkunskap,
shitmannen, shitmannen. naturkunskap - låter inte det lite läskigt och farligt?
menmen, jag gillar skolan. trots att jag inte är så vidare förtjust i min klass.
men det ordnar sig väl också, hoppas jag.

imorgon? leka med andreas? shit, ska jag det?
måste ringa sedan och dubbelkolla, vem vet.

jävla kärringjävel, helvete.
idag när jag och linda satt på bussen hem, gick det på en tant på enehagsgatan.
(sofia vet vem jag menar, hon med pälshatten som alltid pratar med alla)
"får jag bara fråga en sak, är ni systrar?"
"ja?"
"åh, ni är lika söta båda två. fast ni borde inte färga håret sådär.
det är cancerframkallande och det är mycket finare med sitt vanliga normala hår"
"jaha"
"jag färgade håret ofta när jag var ung, fast då sa min moster till mig att
det var cancerframkallande, o sedan dess har jag haft mitt naturliga hår.
bara man äter en morot om dagen så får man lite färg ändå"
sedan skulle vi av, jäveltant.

nu ska jag ringa andreas och sedan läsa tidningarna.
efter det ska jag skriva i massa grejer i mitt block och
sedan sova. ja, det ska jag. tidigt idag igen.
adjö, jag gillar er.

Inga kommentarer: