torsdag 17 april 2008

ååh!

det värsta som finns är när någon härmas och inte tror att det ska märkas. när någon tar ens idéer rakt av och kopierar hela grejen. kära du, trodde du inte att jag skulle märka det? speciellt när det gäller bilder. jag kommer ihåg alla bilder jag har tagit. okej, jag är ingen proffsfotograf (långt ifrån. fotograferar bara som intresse), men det gör det inte rätt att man kan bara kopiera mina bilder rakt av och göra det till sin egen bild?

hur tror du det känns för mig när du tar mina bild-idéer rakt av, tar en likadan bild, redigerar den likadant och publicerar den på bilddagboken och tar emot positiva kommentaren om bilden? tar du åt dig, eller tänker du på att du har kopierat någon annans kreativitet?

tyvärr, kopiering är ingen bra väg till att skaffa sig fantasi och kreativitet! skärp dig och sluta stjäl mina idéer!

Inga kommentarer: