tisdag 15 april 2008

hoppeliskutt i solen

idag har jag blandade känslor, fast mest positiva. solen skiner in genom mina gröna gardiner och färgar hela rummet grönt och harmoniskt när jag sitter här och för anteckningar om sveriges säkerhetspolitiska historia. oh vad ambitiöst det låter hörrni! trots att jag har en hel drös att plugga är jag på en snutta glatt humör!

idag fick jag reda på mitt slutbetyg i pskologi a-kursen. opererade bort mina halsmandlar precis när klassen skulle skriva det sista provet i det ämnet, så jag fick ta igen det provet i efterhand. skrev ett vg+/mvg på provet och fick därför göra en kompletterande skrivuppgift om den kognitiva psykologiteorin. jag har i någon månad skjutit upp på uppgiften men förra veckan tog jag mig i kragen och satte mig i studiestugan i skolan och gjorde den. efter 2 timmar var jag klar, lämnade in den och kunde inte bärga mig efter att få reda på slutbetyget. idag fick jag reda på att jag har ett klart mvg i psykologi a! åh vad glad jag blev. duktigt malin!

har suttit på tjejsajten.se hela förmiddagen och läst inspirerande modetjejers väl valda ord. bloggarna på tjejsajten är en kategori för sig. här kryllar det av framgångsrika, intressanta och bubbliga tjejers bloggar. jag fastnade i flera timmar, och lär gå in där flera gånger.

jag duger som jag är! alla har sina starka och svaga sidor. min svaga sida är att jag inte kan få in information eller fakta om säkerhetspolitik i huvudet. internationella relationer-kursen är inte min grej, och jag blir sjukt glad om jag får godkänt på provet imorgon! mer orkar jag inte kämpa för. så det så!

Inga kommentarer: