onsdag 19 april 2006

on y arrive, c'est formidable



















obs, jag är inte prickig i hyn. det är droppar på fönsterrutan. bara så att du vet.

nu pluggar jag franskaglosor. (därav min rubrik)
franska är ett vackert språk, tro det eller ej. men fan så svårt.

imorgon fyller mamma år, fyrtio-två. stora damen.
så imorgon kommer mormor och morfar hit, då ska jag få min försenade present.
jippie jippi hurra youppie hipphurra woho tjoho hipphipp

mal fréquente

idag var jag i alingsås centrum med julia, yngsta systern. hon är underbar.
vi köpte presenter till mor. jag vet inte vad det är med mig.
ibland saknar jag alingsås. ibland hatar jag alingsås. men ändå gillar jag det, lite.
idag hatade jag det samtidigt som jag saknade det. (går det?)

jag träffade på en massa folk som jag i mina tankar hade hoppats på att de bokstavligt talat
hade dött eller flyttat från landet eller något. men den tanken/förhoppningen sprack när jag
såg deras fula trynen flyta omkring på gågatan som om de ägde hela världen. dö, snälla?
jag klarar inte av er.

för ni som inte vet, min rubrik betyder:
- man lyckas, det är fantastiskt.

idag när halva klassen var på gp skulle vi skriva en liten kort historia om vår nyckelknippa.
hur sjukt låter inte det? sjukt var det, men kul samtidigt. det låter enklare än vad man tror.
min första mening var: min nyckelknippa är fånig.
bara för att, den är det.

sofia, hon är så fantastisk (formidable), men ibland undrar man. haha.
hennes kommentarer numera slår allt. det är så himla roligt.
på tåget till gp sa jag: vet ni att när man känner lukten av något är det partiklar från
den saken som luktar som flyger omkring i luften?

... efter en stund sa sofia: luktar färger?
hur dum låter hon inte? hahaha. det är min sofia.

vi fick fika på gp, nästan lite långlördag.
sofia hade svårt att bestämma sig för vilken dricka hon skulle ha.
hon grabbade tag i en orange dryck och sa: det är dricka va?
hahahahahahahahahaha, vad roligt.

en dag för någon månad sedan gick sofia till den vegetariska matdisken.
hon sa: vad gott det ser ut, är det kött i?

imorgon ska josefin och jag (och sofia som följer med) ta kort på folk som arbetar i
alingsås butiker inne i city. haha. gud vad "roligt".
jag älskar att fotografera. jag ska bli fotograf. observera ordet: ska.

adjö (au revoir). måste återvända (retourner) till franskan.

Inga kommentarer: