torsdag 20 april 2006

vi lever i en dingding värld

ibland blir jag förvånad. jag säger saker som jag ibland inte tänkte säga alls.
sådana saker som jag velat hålla för mig själv, hålla inom mig, hemligt.
ibland blir jag paff. vad är det med mig ibland? jag säger sjuka saker.
är jag en konstig person eller har ni omkring er bara vant er?

alingsås, alingsås, alingsås. stackars alingsås.

idag var jag sofia och josefin i alingsås på fotolektionen.
vi skulle ta kort på folk som arbetade. bra det gick.
vi tog inte ett enda kort. så brukar det bli när vi arbetar. inget gjort. haha
men.. det ordnar sig alltid, i sista sekund.
vi ska ta kort på josefins mammas arbete nästa gång. och då ska vi få något gjort!

imorgon ska jag och josefin-fin sola.
vi ska sola med helkroppsförstärkning. gud vad spännande.
kräftor - här kommer vi? eller...
tomater - här kommer vi?

dagens.
"vi pratade om ridning... alltså ridning på hästar"



"ska vi gå?"
"vem ska ni vara med på livräddningen?"
"vi är jättelyckliga"
"såkhlarth"
"vi ses på lektionet"
"han är... unhdehrbahr"
"huhr gick det på phroveth?"
"ööh ööh, ursäkta om jag byter samtalsämne men..."
usch. döda.

idag parade jag och sofia ihop mohamed och josefin i alingsås.
jag ringde mohamed och bad honom komma ut, bara för att få josefin glad.
de var så söta. vi såg allt en liten puss, och gud vad underbart det såg ut.
de gick en liten bit, sedan återvände josefin till oss igen.
jag tycker om josefin så mycket. hon får mig alltid att le, förutom när hon biter mig.

andreas är i stockholm nu.
det är sorgligt att inte se min sötnos i korridoren.
men han kommer hem imorgon kväll, som tur är.
jag älskar honom, sjukt mycket.
om det är någon som får mig att må bra, är det andreas.
inte för att ni andra inte får mig att må bra, men ni fattar säkert.
han gör det speciellt. säger en massa mysiga saker
och rör mig på ett speciellt sätt som får rysningarna att
ila genom ryggraden. som sagt, jag tycker sjukt mycket om honom.

valborg nästa.


i helgen blir det göteborg. ska till pappa.
ska jag plugga på något i helgen?

jag är så otroligt glad idag. det är inte klokt.
var det igår med. när jag kommer hem från skolan
vill jag springa ut barfota och skrika. vet inte varför.
kanske för att jag är kär? kanske för att jag älskar allt just nu?
kanske för att jag för en gångs skull verkligen är lycklig?

adjö, nu ska lyckliga-malin gå och sussa.
hoppas att jag är lika lycklig imorgon.
såklart, det är ju foto imorgon. haha.

Inga kommentarer: