fredag 23 mars 2007

arton vårar!

hej, jag heter malin och nu, äntligen kan jag på riktigt säga att jag är arton år. igår upplevde jag den bästa födelsedagen någonsin! jag vaknade av att familjen sjöng för mig, och gav mig paket. jag älskar paket! efter öppningen tog jag mig till skolan för att lyssna på en föreläsning om "photoshop" med mattias karlsson (ps-guru). det var intressant och inspirerande! på gymnastiken var det bowling, vilket jag suger på. men skitsamma, det var ganska underhållande ändå.

på matrasten fick jag paket av sofia&josefin! det var roliga paket, och innehållet vågar jag inte berätta här, tyvärr. haha! hemma åt jag tårta, muums! i love cake. speciellt med massa grädde. lite senare på kvällen kom sofia hem till mig, för att äta tårta, dricka cider och förbereda sig inför kvällens utgång. jag hade världens bästa kväll, med sofia, på sticky fingers.

vi blev inte lämnade ifred en enda minut, och vem älskar inte uppmärksamhet? undrar hur många gånger jag sa att jag fyllde år. och undrar hur många som jag sa det till. skitsamma! ingen tog nog illa upp.

hm, nu kommer en sådan där "det-här-har-jag-fått-lista". men vem kan egentligen låta bli?
- en canon eos 400D, systemkamera! (jag är kär i den)
- ett teleobjektiv
- minneskort till kameran
- kameraväska
- ögonskugga
- parfym
- örhängen
- nagellack
- ett glas som jag samlar på
- en märkningspenna som syns i uv-ljus

ikväll ska jag på middag på restaurang med mormor, morfar och familjen. det ska bli mysigt och gott.

dagens låttips: håkan hellström - kom igen lena

Inga kommentarer: