måndag 19 mars 2007

en bra start på dagen!

jag känner på mig att den här dagen kommer bli en bra och glad dag, från min sida. dagen började bra, eftersom jag har studiedag (läs:ledigt). jag vaknade lugnt och stilla halv ett av att hemtelefonen ringde. någon i min familj har stängt av nummerpresentatören på husets alla 6 telefoner, så jag är nervös varje gång (jag hatar dolda telefonsamtal).
samtalet var från en levereringsfirma som skulle lämna vår beställda tv. vilken tur att det bara var jag hemma, annars skulle de nog åkt vidare och lämnat tv:n någon annan dag. nu står den där, inpackad på uppfarten. kan inte mamma komma hem snart så vi kan sätta upp den? eller okej, den väger 98 kilo, och det klarar nog inte hon och mina superkrafter av. tvn:n är förresten i 50 tum och jag kan knappt bärga mig.
att ha ledigt när ingen annan har ledigt (förutom hela min skola) så känns det speciellt.
vilken vecka jag ska ha! nu ska ni få en planering av mig bara för det:

måndag: idag, är ledig. ska in till göteborg för att träffa josefin&sofia efter att de har gjort klart sitt "hemliga" uppdrag. ska försöka hinna att sola innan. (måndag = sola) TV:N KOM!
tisdag: första dagen i skolan den här veckan. redaktionsdag och plugg på engelska b-grammatik hela dagen. (faktiskt rätt roligt)
onsdag: dessvärre inget planerat, förutom att plugga grammatik.
torsdag: JAG FYLLER 18 ÅR! väcks med presenter och sång. åker till skolan och går på en photoshop-föreläsning av guden mattias karlsson och har bowling på gymnastiken. vilken dag. efter skolan åker jag hem och äter tårta och senare blir det utgång för mig och sofia. sticky fingers - here we come.
fredag: grammatikprov på första lektionen (11.50). middag på lindgren's krog med familjen och mammas släkt på kvällen. mumsfilibabba!
lördag: eftersom mamma är en snäll mamma ger hon mig huset lördag-söndag, vilket innebär att jag ska umgås med vänner hela lördagen. jossie ska sova över och vi ska beställa thaimat innan de andra kommer.
söndag: spela xbox och playstation 2 hela dagen på den nya tv:n. hahaha. våffeldagen och sommartid ska det ändras till.

okej, nu till något negativt. i flera dagar har jag haft en slags stickande känsla i mitt högra bröst, eller ah, snarare under mitt högra bröst. det svider när jag andas, skrattar och tar i (singstar). gah! jag hatar att inte veta om vad som är fel. när sofia var hemma hos mig igår så sa hon att det kanske är en nerv som är i kläm, gud vad ofräscht.

dagens låttips: snow patrol - chasing cars (tack dilgeet!)

Inga kommentarer: