måndag 12 mars 2007

solen skiner

otroligt fantastiskt väder! det känns lite som om självaste moder natur läste mitt senaste inlägg om hur underbar sommaren är. från dag till natt blev det över tio plusgrader och fåglarna kvittrade när jag vaknade. ünderbart!

jag har haft en aktiv dag idag. efter en väldigt givande dag i skolan (inte) så skuttade jag hem från busshållsplatsen lycklig över att det äntligen blivit vår. väl hemma så åt jag för att sedan bege mig ut och övningsköra med thomas (mammas sambo). det gick galant, och jag startade i världens värsta uppförsbacke utan problem (nästan). när jag kom hem igen ringde jag till kära sportlife och beställde en soltid, bara för att dagen skulle bli fulländad. jag tog en promenad hem, i enbart tröja, bara för att det gick. det ni!

idag på tåget hände något otroligt komiskt. när jag och josefin som vanligt satt och väntade på tåget i lerum gick det förbi två fulla skinheads i tjugoårsåldern. de log mot oss och jag fick panik redan då. på tåget stod de upp och väsnades och jag tänkte "snälla gud, hoppas att de går av i floda med josefin så att jag inte blir ensam med dem". alingsåspendeln är så gott som död efter floda. men nehej. josefin gick av och de stannade kvar. jag satt ensam på ett tvåsäte och kuren jag satt i var gott som tom. de steg in och tittade på mig och flinade. "jesus amalia, nu våldtar de mig" tänkte jag och fokuserade på det som hände bakom fönsterrutan.

en av killarna hängde sig över sätet framför mig och räckte fram sin hand mot mig och presenterade sig. jag räckte fram min hand och presenterade mig tillbaka och fick inte tillbaka handen. det vidriga aset höll kvar min hand och pussade den flera gånger över handryggen. jag ryckte tillbaka min hand och tittade rakt ut. "ville bara säga att du är så jävla vacker tjejen". vad är det för jävla sätt? jag vet att jag är snygg, men vill inte veta det av ett äckel som är full på en måndag klockan tre. frågorna efter ignonerade jag och avslutningsvis önskade de mig en bra dag och tog adjö. dö jävla avskum.

dagens låttips: the kills - good ones

Inga kommentarer: