tisdag 20 mars 2007

I'll be waiting for you to save me

nu sitter tv:n perfekt på väggen. jag såg igenom tre avsnitt av "hjälp" igår innan jag somnade. inte för att jag tycker att "hjälp" är roligt, det är så långt ifrån min humor som man kan komma. men det var iallafall något. jag har problem med att somna pga min smärta i högra bröst. vad är det som pågår inuti mig? gah. jag somnade vid 02.00 inatt, och klockan ringde 06.00. hej, jag sov 4 timmar och är pigg som aldrig förr. jag drack te igår också, hör och häpna. jordgubbste är det enda jag får ned i varmt-vatten-väg. kaffe klarar jag inte av, men på något konstigt sätt vill jag lära mig att dricka det. någon som har något tips?

nu sitter jag på redaktionstiden och leker med photoshop cs2-övningar. (som om jag inte kan det här redan). ärligt, vi lär oss att ställa in nivåer, kurvor och mättnader. mycket jag kommer lära mig idag. jag har min nano i bh:n, bara för att sladden mellan hörlurarna och ipoden inte räcker längre. (jag älskar sony ericssons in-ear hörlurar, så jag dissade original-lurarna till ipoden idag, de är ändå sprängda).

just nu har sofia spanskaredovisning. hon och emilie övade i korridoren innan lektionen förut, och enligt mig, är de skitduktiga. det går nog galant några klassrum bort. josefin har sovmorgon på tisdagar, eftersom hon inte har ett b-språk, och jag har språk på onsdagar och fredagar. (ska jag rulla fram overheadapparaten?) hahaha.

oh! nu slog det mig att linn, tove och michaela i min kära klass är i paris! alla franskagrupperna åkte dit i söndags. om det inte vore så att jag hoppade av franska steg 4 och bytte till tyska steg 1 så skulle jag varit i paris just nu! jag har aldrig varit i paris, men det sägs vara vackert. åh, fuskungar.

nu kommer snart redaktionsvictoria och tittar vad jag sysslar med, eftersom jag slår på tangenterna så hårt. jag får väl drömma mig bort till "dagens låttips" och längta till matrasten. höhö.

dagens låttips: imogen heap - hallelujah

Inga kommentarer: