onsdag 28 mars 2007

how did it end up like this?

världens underbaraste dag! tack moder natur (där kom det igen). idag har malin palmgren, jesper nilsson och jag intervjuat mellanstadiebarn om ämnet "kärlek och relationer". herregud vad söta ungarna var. malin pratade, jesper med ibland, jag fotade, jesper med. nu återstår det bara att skriva hela reportaget till en brödtext, fixa en snygg layout (jag är bäst) och publicera på en helsida i lerums tidning. jag kommer att bli känd om jag fortsätter som jag gör nu.

tidigare fick jag ett erbjudande av sportlife alingsås att fotografera för dem i alingsås tidningen. det var då jag inte hade en egen systemkamera, utan då jag alltid lånade hem skolans över helgerna. just den helgen då jag skulle fotografera för dem så fick jag inte låna kameran av skolan. typiskt! men nu när jag har en helt egen med objektiv och hela baletten, ska jag visa sportlife och at vad jag går för!

jag hatar fotboll. eller ah, jag hatar tv-sänd fotboll. det krockar alltid med alla bra program. hur kan tv3 lägga fotboll rakt över girlylicious, som är veckans höjdpunkt!? men in trees, top model och lustgården! gah! nu får jag sitta här och vänta till 21.55, då "fråga olle" börjar på femman. jävla sport.

för någon timme sedan gjorde jag klart min matteläxa, faktiskt. andragradsekvationer är faktiskt min grej, om jag får vara helt ärlig. första gången jag faktiskt förstår vad man ska göra och hur man ska gå till väga.

trots solen utomhus strosade jag i eftermiddags iväg till sportlife och solade solarium. inte bra av mig. sofia och josefin kommer troligtvis skälla på mig imorgon, eftersom de är måna om min hälsa och att jag inte ska få cancer i tidig ålder, eller helst inte alls. kära flickor, jag kommer inte att få cancer, tror jag. den här gången var det faktiskt riktigt svettigt. det kändes konstigt att ligga och sola när det var ljust ute. jag låg i rum sex, alltså det rummet med fönster, och det gör att solens varma vårstrålar skiner rakt in i rummet, och gör det ännu varmare än vad uv-ljustet bidrar till. jag svettades om vaderna! så ***** varmt var det.

imorgon är det torsdag. detta innebär övningskörning, gymnastik, matte, svenska, naturkunskap och sticky fingers (igen). nu när jag ändå kom in på ämnet skola kan jag berätta att jag, sofia och josefin joinade jm1 och jm3 på folkteatern idag. vi hade ingenaning om vad pjäsen handlade om, men jag somnade! jag låg i en djup sömn och vaknade med ett ryck av att sofia petade mig på axeln. komiskt av mig.

dagens låttips: three days grace - running away

Inga kommentarer: