måndag 23 juli 2007

housewife

jösses vad den här dagen gick snabbt! vaknade vid fem och trodde aldrig att jag skulle komma hem igen efter jobbet. men nu sitter jag här, hungrig som en häst och väntar på att ugnen ska uppvärmas. igår laddade jag hem en ljudbok. har alltid haft förutfattade meningar om sådana som lyssnar på ljudböcker. men nu är jag en av dem! jag har ingen tid eller ork till att varken köpa eller läsa en bok. så det här var ju perfekt. utan någon som helst ansträngning för ögonen kan jag ta mig igenom en berättelse - gratis!

eftersom jag får jobba med en hörlur i örat tänkte jag att jag kunde ladda över ljudboken till ipoden och njuta av den på jobbet. det gjorde jag, och nu är jag fast. dagen bara rullade förbi, vilket är oerhört positivt. hatar att hela tiden kolla på klockan och se ifall minutvisaren har rört sig ett steg fram.

carolina gynnings bok "ego girl" underhåller mig numera. hallå, den är jätteintressant. hela hon är intressant. jag har alltid gillat carolina gynning. hon verkar inte vara sådär uppblåst korkad som alla andra verkar vara, eller spelar att hon är det. (host victoria silvstedt).

"vi föds gråtandes bland en massa leenden och dör med ett leende på läpparna mitt bland gråt"

livet är allt bra intressant. vi föds ledsna, som att vi inte ville kastas in i det här livet. och dör med ett nöjt leende på läpparna, precis som att vi äntligen har lämnat det här livet bakom oss. vad vill det ha sagt egentligen?

läste förövrigt i tidningen idag på lunchen att det har regnat dubbelt så mycket i juli än vad det gjorde förra året.

Inga kommentarer: