måndag 16 juli 2007

mooseman's jukebox

var i kära grebbstad över lördagen och söndagen. grebbestad innebär sommar, sol och värme. men inte den här gången. vad har hänt med vädret? det spöregnar i juli och alla är på dåligt humör. jag har under hela året längtat efter juni, juli och augusti, men det var inte ens värt det.

idag är det måndag och det innebär jobb. efter jobbet idag ska jag skriva klart min inköpningslista som jag ska ha med mig på ica imorgon bitti. spännande va? det är faktiskt rätt skönt och utmanande samtidigt att vara ensam hemma under en lång period. mamma och familjen kommer hem i början av augusti igen, vilket gör att jag inte behöver städa eller plocka undan tills dess. fast städa och plocka undan, det hör liksom till att sköta hela ensamheten.

har fått ned de första avsnitten av one tree hill nu. ska sätta mig och glo igenom dem ikväll och se ifall det är så bra som det sägs vara. ska bli mycket intressant.

nu är min lunchlåda klar och alldeles snart ska jag bege mig upp på cykeln och ta mig tvärs igenom alingsås för att komma till tvätteriet. spännanade va? ipoden och mobilen är laddade och humöret är på topp. kan det bli bättre?

Inga kommentarer: