lördag 14 juli 2007

how soon is now?

jag har precis tittat klart på "the notebook" för andra gången idag. första gången satte jag mig ensam framför tvn när jag inte kunde sova mer med en tallrik nudlar. jag grät floder och blev helt förälskad i filmen och kärleken i den. nu andra gången tittade jag på den med familjen. grät exakt lika mycket. åh.

jag blir så glad över att veta att sådan kärlek verkligen finns på riktigt. sådana där mysiga och långa förhållanden som alla pratar om. "de har verkligen varit tillsammans i evigheter". och de trivs med det. de känner varandra utan och innan och vet exakt hur den andre skulle reagera under en viss situation. de älskar den andres fördelar och nackdelar. de trivs med helheten av varandra och av att folk ser dem tillsammans hela tiden.

jag klarar aldrig av att ha det sådär. det är vissa saker jag inte trivs med, så jag stöter bort det istället. det värsta jag vet är att bli tagen för givet. när den jag är med gör det, är det som att den förstör allting. jag känner mig instängd och tar ett steg ut ur bubblan. jag gör alltid samma sak! och de jag hittills har varit med har alltid gjort samma sak. nästan alla iallafall. snälla, ta mig inte för givet!

trots att det är just kärleken som gör mig ledsen och helt galen älskar jag och känner kärleken som min högra hand. jag vet att jag inte kan leva utan den. jag kan inte leva utan närhet och känslor som sprudlar såfort man ser personen i fråga. jag vet vad som händer när man gör vad. jag vet precis hur man sabbar det på rätt, eller fel, sätt. jag vet hur man bygger upp det igen och hur man tar tillbaka saker på rätt sätt. kärlek går inte att beskriva i ord. känslan man får när man inte har träffats på ett tag och väl gör det är helt galet obeskrivlig. det är också helt obeskrivligt underbart hur magen riktigt pirrar till när man närmar sig lite mer än vanligt en vacker dag. när man "råkar" nudda varandra när man går bredvid varandra. stämningen är spänd, och laddad. vad kan bli bättre?

jag är och kommer alltid vara kär i kärleken. visst, det finns killar som har sabbat vissa delar av den för mig. men de delarna av kärleken som fortfarande ligger mig varmt om hjärtat, ser jag fram emot att få uppleva igen. jag ser fram emot att se något växa, något bli större och bättre, något bildas och upplevas.

jag älskar att ligga stilla, knäpptysta, och bara titta på varandra. ingen behöver säga något, för båda vet vad den andre vill säga och det är precis det som gör det så lugnt och behagligt. jag älskar trygghet.

du verkar inte vara som alla andra. till skillnad från dom är du sådär riktigt outstanding. det är det jag gillar med dig! du är helt outstanding.

det är verkligen något speciellt med dig.

Inga kommentarer: