tisdag 24 juli 2007

hjälp!

ugnen hade precis börjat värma min mat. datorn hade precis startat och mtv hade precis börjat spela favoritlåten. pooooomm.... strömmen gick. ensam i huset utan el - herregud vad tragiskt. satte mig i soffan, knäpptyst, och väntade in strömmen. jag somnade, och när jag vaknade var det fortfarande mörkt i huset. tog fram mobilen och ringde mamma, pappa, thomas, linda, markus och julia - utan att någon svarade! jag var nästan pank på mobilen, och eftersom halebop tar betalt för uppkoppling försvann pengarna innan jag hade fått kontakt med någon. stackars mig. jag kan inget om hur man startar huset igen, så jag tog plan b.

tog bussen till ica, för att ladda på mobilen. ringde flera gånger igen, utan svar. satte mig på bussen hem igen då mobilen ringde. jag förklarade allt för mamma och då sa hon "men du kunde ju skickat ett sms via datorn"

åååh. korkat!

Inga kommentarer: