onsdag 22 augusti 2007

hurra för skolan

igår åkte jag och sofia till göteborg efter skolan (som vanligt). på centralen mötte vi anthon som skulle döma fotboll i kviberg. vi tog spårvagnen med honom och jag var laddad med min kamera, externa blixt och teleobjektivet. anthon var jätteduktig och jag och sofia hade en mysig stund bredvid planen i gräset.

nu har jag snart gått en vecka i skolan. jag trivs verkligen och det är för en gångs skull roligt att gå till skolan. det finns inga tunga lektioner som drar ned dagarna. svenska b, engelska b, psykologi (favoritämnet), redaktiontid, webdesign och naturkunskap b, är de enda lektionerna som finns på mitt schema hittills. hurra för skolan och sista året!

på lördag fyller min minsta lillasyster tretton år och blir därmed officiellt tonåring. på fredag åker därför jag och min familj till stugan i mullsjö och firar hennes dag där. då blir det perfekt att smita ut några timmar i skogen och fota lite. har använt mitt tele/macro alltför lite.

dagens låttips: the fray - little house

Inga kommentarer: