måndag 27 augusti 2007

projektarbete

ja nu var det dags för mig med. under tredje året på gymnasiet ska man göra ett omfattande projektarbete med något som hör till min valda inriktning. vilken tur jag har att jag går journalistik-media att jag får chansen att göra något med foto! annars hade jag varit körd på idéer må jag säga.

jag ska göra ett fotoprojekt om miljön. första lektionen hade jag idag, och vad konstigt att jag sitter och skriver blogg på den här dyrbara tiden. typiskt mig! men jag vet hur jag vill göra och hur jag ska göra. så det är bara till att sätta igång egentligen. jag lär fota det mesta till projektet hemma så här i skolan på den schemalagda tiden till projektet lär jag sitta och fylla i loggboken och diskutera med mina handledare.

spääääännande.

idag efter skolan ska jag och sofia till göteborg, som också är rätt oseriöst ovanligt. nu ska jag bannemig få tag på ett par skor. idag fick jag lön och det hjälper mig ytterligare att bygga upp min shoppingkänsla. något jag också är väldigt sugen på är att fika! gud vad längesedan det var jag och sofia satte oss ned i kaffelukt och kanelsmak och pratade. åh vad mysigt.

min lillasyster blev tonåring i helgen. en riktigt stor tjej har hon gått och blivit. högstadiet och allt, ojoj. hon har mina gamla lärare, vilket är lite småspännande. både matte, gympa, svenska och so-lärarna har känt igen hennes efternamn och bett henne hälsa så gott till mig. aw! det är nästan så att man känner sig lite omtyckt.

Inga kommentarer: