tisdag 14 augusti 2007

lilla ego, sitt still

det slog mig idag. något som jag alltid vetat om poppade upp rakt framför ansiktet idag när jag stod i duschen. något som varit så klart som vatten och grumligt som ... eh ja. det är ingen idé att kära ned sig i någon i den här åldern. det är alltid roligt i max någon timme innan man tänker tanken "någongång kommer det här ta slut" - för det är precis det det gör. det tar slut någongång. så varför ska man slösa bort den bästa tiden i sitt liv på att vara med en person, alltid, helhjärtat och troget?

vi försvarar alltid rollen vi själva lever i.
it doesn't really matter, don't you worry, it will all work out.

jag har haft två seriösa förhållanden i mitt liv, och det har räckt för att jag ska bli maximalt trött på hela förhållandeskiten. efter att ett seriöst förhållande har tagit slut mår man piss och vill helst inte ha något med kärlek att göra igen. menmen, någon månad går och där sitter man igen, i samma sits. väntandes, vid datorn, vid mobilen, vid mötesplatsen eller på tåget. det enda jag tänker på när jag tänker tillbaka på den seriösa tiden är alla dessa väntetider. jag fick vänta mig igenom två somrar. jag fick nog sitta sammanlagt i timmar och vänta på samtalet som aldrig kom. jag väntade på att känslorna skulle bli ännu starkare, jag väntade på att vi skulle fira ytterligare en månad, och jag väntade tillochmed på slutet båda gångerna.

förhållanden är inte till för mig för tillfället, och det är jag så glad över att jag nästan spricker. stackars er som nu sitter och läser det här med ett förhållande hängandes över er.

Inga kommentarer: