tisdag 28 augusti 2007

wordplay

kan inte vädret bestämma sig? ska det vara soligt eller maximalt iskallt? herregud. vi är i slutet av augusti och jag fick gå med halsduk och vantar till skolan idag. tragiskt!

idag har jag varit miss duktig och gått på informationsträff på trafikskolan. nästnästa vecka ska jag på min första proffisionella teorilektion och mitt teoriprov är bokat till slutet av september. perfekt att jag äntligen tar tag i det! jag läste, som ni kanske vet, "körkortsteori" och "praktisk trafiksäkerhet" som individuella kurser i tvåan, och borde egentligen vara redo för att ta mitt körkort. fick högsta möjliga betyg i teorikursen, och kunde allt. men tog jag tummen ur röven och bokade teoriprov? nej! så nu sitter jag här, utan att ha övningskört på någon månad, och ska börja plugga OM teorin. kulkulkul.

efter infoträffen tog jag och sofia bussen hem till henne och "pluggade". vi är så typiskt vansinnigt galet roliga som propsar i skolan att vi ska verkligen sätta oss ned och plugga tillsammans efter skolan. det slutar ALLTID med att vi sätter oss i sängen i rummet, pratar om något intressant, tar fram schemat och säger "men på lunchen kan vi göra läxan istället. vad härligt" och slänger ned böckerna på golvet. precis så gjorde vi idag. tog sista bussen hem och pinade mig igenom några meter kyla fram till dörren.

dagens låttips: jason mraz - wordplay

Inga kommentarer: