måndag 20 augusti 2007

vardagsrutiner

välkommen tillbaka malin! skolan har börjat igen och nu är det dags att ta upp det seriösa. steg upp runt sju imorse och slängde på mig exakt samma kläder som sofia hade valt att ha på sig idag (omedvetet). tog bussen med min outfit-tvilling till tåget och gick sedan av i vårt kära lerum. strosade den vanliga promenadvägen till skolan och kom fram till byggnaden som vi hade lämnat bakom oss i tio veckor. första dagen i trean. det var idag. vi fick vårt ovanligt perfekta schema och gick igenom iv-valen. efter mötet med jm3 (min klass!) gick jag ned på nedervåningen och ändrade mitt iv-val från matte c till webdesign (fast står i reserv på foto b-kursen).

med en ny frisyr, nystädat skåp, nyinköpt kalender, kollegieblock och penna ska jag imorgon inleda första lektionen på årskurs tre - psykologi, ett ämne som jag länge har sett fram emot. imorgon får vi träffa de nya jm-ettorna.... spännande!

efter skolan åkte jag och sofia in till göteborg för att göra lite spännande ärenden. nu sitter jag här och är dödstrött. sov cirkus tre timmar inatt och det första jag gjorde när jag kom hem efter göteborg var att slänga mig i sängen och somna. skönt? JÄTTEskönt.

Inga kommentarer: