lördag 30 september 2006

stackars mig...

... jag är trött. det var fan längesedan jag var trött. har hela veckan gått o lagt mig bara
för att jag varit tvungen. nu är jag trött, otroligt trött. har promenerat runt i göteborg
och i allum hela dagen. det var jobbigt må ni tro, typ som en liseberg-dag.

idag köpte jag ett linne och en tjocktröja. jag älskar att köpa saker.
jag tror att jag är lite beroende och är så himla stolt över mig själv
för att jag äntligen erkänner det.

den här helgen har varit underbart slapp. jag saknar sådana här helger ibland.
har snart läst ut min "djävulen bär prada"bok, snart dags för biopremiären.
jag kom på tidigare idag att jag har naturkunskapsprov på fredag, fuckit.

hyrde "torkel i knipa" med pappa förut, bara för att den får mig att må bra.
jag blir på svordoms-humör efter den filmen. fuck it jävla fuckface.
att svära är härligt.

jag har kommit in i en cocacola-period igen. fuckit.
det är så häääääär gott. damn. längesedan jag drack riktig cocacola.
det var fan underbart. kan jag lova. han som kom på receptet till cocacola
borde fan få nobelpriset? ellerhur?

imorgon är det söndag, men inte vilken söndag som helst.
då är det den första oktober, o folk som känner mig fattar att det är imorgon,
jag o andreas varit tillsammans i åtta månader. fan vad härligt.
jag älskar månads-dagar och halvårs-dagar. har iofs bara upplevt
två halvårs-dagar i mitt liv, kanske lite tidigt o säga att jag älskar det, men det gör jag.
träffade iofs inte andreas på vår halvårsdag, synd nog. men det kändes
att den dagen var speciell på många sätt ändå.
en helårs-dag har jag aldrig vart med om, tro det eller ej.
den kommer nog kännas dubbelt så bra som en halvårs-dag,
om man tänker smart, som jag alltid gör.

jag har slutat bita på naglarna förgott. jag lovar, verkligen förgott.
har inte bitit på naglarna sedan den sjätte augusti. fatta.
jag har bitit på naglarna sedan femman, ja ni hörde rätt.
det hela började med att jag & en kompis pratade om ovanor.

"malin kan inte vi börja med en ovana, typ att bita på naglarna?"
"ja, varför inte? *börjar*"


hon kunde sluta efter ett år,
men fan inte jag.
sedan dess har jag varit fast i det. fuck it.
fast inte nu längre. nu är naglarna skitheta o jag älskar det.

hm. nu fick jag en tanke om att helgen snart är slut, igen.
det är lördag idag. vad gjorde jag förra lördagen?
just det, jag var med sofiaojosefin i alingsås.
det var sjuuu dagar sedan. ofta att det känns så.
vad händer med tiden?

jag&rebecka messer satt på tåget hem en dag och
pratade om att tiden o vår tidsuppfattning har ändrats.
jag menar, när man var liten... gick inte en vecka assegt då?
nu går en vecka såfort att jag... vet inte vad.
det är ju nästan löjligt.
om jag inte skulle haft någon tidsuppfattning vid det här laget
skulle jag gissa att jag har gått i jm2 i... tre veckor.
men nej, jag har fan gått i jm2 i... månader.
vad har hänt med mig?

vad långt det här blev.
men det var det värt.
jag sitter liksom vid pappas bärbara,
o hur ofta gör jag det?
jag älskar det här tangentbordet.
det är "skriva-snabbt-vänligt"

nu ska jag gå och lägga mig.
adjö(ken)

Inga kommentarer: