lördag 23 december 2006

dagen före dopparedagen

idag är det den 23:e december, dagen före dopparedagen, dagen före dagen med stort D.

trots att jag tycker att julhelgen är lite överskattad längtar jag faktiskt, för en gång skull. kanske gud läste min protest-krönika om att jag inte längre känner sådan stor iver runt stora helger. fräckt. jag diggar dig, gud.

dagen före dopparedagen är en obligatorisk städdag, vilket suger totalt. jag vaknade runt halv ett, och har sedan dess gått med en dammtrasa i handen. men duktig har jag varit. har gjort rent mitt rum, lagat stereon (för jag måste ha något i rummet som hörs när jag städar), rengjort båda toaletterna i huset och åkt med thomas till venezia för att hämta ett antal pizzor, mumma. ganska soft dag, iofs, men shit vad det tar på krafterna att städa.

förlåt, kära blogg, för att jag har övergivit dig lite. det är säkert en period. och bilddagboken lockar mer än dig, sorry.

jag har haft ett ypperligt skevt lock i höger öra sedan i fredags då jag snöt mig på mcdonalds (om det nu har något med det att göra). det lättar lite varje gång jag sväljer. men när jag gäspar piper det och gör ont. creepy.

jag tänkte skriva det klassiska: "all I want for christmas, is you"
men kom på att jag redan har de jag vill ha. jag har andreas, sofia och josefin. så i år behöver jag inte skriva den klassiska meningen. prisa gud.

dagens låttips: jamelia - beware of the dog

Inga kommentarer: