måndag 4 december 2006

kompis, jag är glad

jag är en poser rakt igenom. tänkte på en sak idag på bussen. vad gulligt att alla som har någongång tagit en bild på sig själv har posat. alla har liksom gjort sig till för att se bra ut på bild. gulligt! fake-leende och hela baletten. gulligt rakt igenom!

måndag är den värsta dagen på veckan. inte för att det är jobbigt i skolan eller så. men bara tanken på att gå upp tidigt och åka till skolan är pest och pina. därför, mina vänner, är jag nästan alltid på dåligt humör på måndagar. på resten av skoldagarna tynar det dåliga humöret liksom sakta bort. ett bra exempel på en dålig måndag är idag.

något som slog mig samtidigt som fake-leenden är att det är typ arton dagar kvar till skolavslutningen, jullov, ledighet, sova!

det gick inte som jag hade tänkt idag. för det första, ställde jag (inte med mening den här gången) väckarklockan på 8.40, när den egentligen skulle ringa 7.40. jävelmalin. när jag vaknade kändes det lite annorlunda, som om något inte var som det skulle vara. jag började räkna efter timmarna innan skolan skulle börja och då slog det mig. jag var en timme försenad. bra jobbat.

sedan hann jag&sofia inte att framföra vårt rytmikpass för klassen på gymnastiktimmen, iofs var det tur för våra klasskompisar. men hej, nu måste vi öva till torsdag också. under denna dagen hann jag inte heller redovisa min engelska bok "angels" av marian keyes. iofs, var det ganska tur, eftersom jag inte hade förberett mig så väl den här gången. jag fick till måndag på mig, en heeel vecka av förberedelser (ofta).

på klassrådet idag (som jag förövrigt missade) tog de upp de iskalla spänningarna mellan jm2 och jm3. hej, är det så konstigt? det är vi som vistas i redaktionerna. jm3 tror att de är bäst bara för att de har gått i jm ett år mer än oss. men vi vet reglerna exakt lika väl som de gör! nej, man får inte äta vid datorerna. när någon tvåa sitter med något ätbart vid datorerna säger en trea blixtsnabbt till. nej, man får inte ha musik i redaktionerna eller sitta vid msn. så fort man hör ett msn-ljud från en dator tillhörandes en tvåa skriker en trea: "man får inte vara på msn vid dessa datorerna".

men en sak klarar jag inte av. det är när treorna gör eexakt samma saker själva och blir SÅHÄR sura när man säger till. "som om du ens vet reglerna" tänker de säkert och stänger av musiken med näsan högt upp i luften. eller tillexempel om tvåorna sitter och har lektion i redaktion nummer ett. plötsligt klaffsar det in tre treor och för världens liv. ingen respekt alls, för vi är ju ett år yngre än dem, just det. eller när det plötsligt öppnas i en dörr och en kille med keps stiger ut i klassrummet och säger "jag vill bara informera om att man måste vara rädd om utrustningen här inne". OKEJ, vilken nyhet. det visste jag inte alls! jm3, fuck off and die.
förövrigt är "tjenare kungen" (tidigare nämnd) den bästa svenska filmen som har regisserats.

dagens låttips: darin - homeless

Inga kommentarer: