tisdag 5 december 2006

desire

I'm the one you've been looking for

jag är halv idag. jag lämnade tillbaka "min" kamera idag. stackarn. känner hur den riktigt längtar tillbaka till mig. den ligger där, i skåpet, inlåst, oanvänd. poor thing. men, baby, jag kommer snart igen och hämtar dig.

morgondagen ser jag fram emot. kort skoldag, fika med sofia&josefin, shoppa sjalar och tjuvtjika på skor samt gå på teater med skolan vid järntorget. bara för det får vi kompledigt på torsdag morgon. jag och sovmorgonar går SÅ ihop.

varför ignonerar alla mig? eller okej, ska kanske inte överdriva. men det stör mig när jag går förbi en person som jag har kännt för något år sedan. liksom umgåtts med. han/hon tittar på mig och snabbt som satan tittar åt ett annat håll när den märker att jag ser att den har spanat in mig. jag vet, jag är lite farlig, men hey, lägg av.

somnade vid tvn förut. herregud, ett tecken på att det börjar bli vinter. förresten, såg ni dagens löpsedlar? att om 16 år kanske vi i sverige inte har någon vinter längre. vintern kommer inte att förknippas med snö och mys, utan med regn och rugg. varför? jo, den jävla växthuseffekten höjer medeltemperaturen dagligen och vi gör inget åt det.

dagens låttips: s1 - anna

Inga kommentarer: