måndag 25 december 2006

some thoughts

egentligen förstår jag inte vad det är som är så förbannat roligt med att läsa bloggar. jag menar, hur intressant kan det vara att läsa om andras liv när man har fullt upp med sitt eget? såklart, alla tycker olika. men det här är min blogg, så jag får tycka vad jag vill här, aight?

alla som skriver blogg vet att de följer enskilda oskrivna regler? kanske medvetet eller omedvetet. jag gör det iallafall medvetet.
- inga mellanrum mellan orden i rubriken (isåfall bindestreck)
- ska alltid ha med en "dagens låttips", som egentligen är ganska komiskt
- inga stora bokstäver
- typsnittet arial

ganska töntiga regler, eller hur? men alla har dem och alla följer sina egna slags "regler". mina "regler" ger min blogg en slags layout och känsla. fast egentligen vet jag inte ens om de ger en slags känsla eller om det bara är struntsaker som endast jag tänker på? jag vet inte heller vilka personer det är som läser min blogg, eller hur många som läser den överhuvudtaget. om det är någon som läser, läser den min blogg ord för ord eller skumläser den? för jag tänkte att det är kanske ganska onödigt om jag sitter här ungefär varje dag (nästan) och delar med mig av mitt liv. hur intressant kan det vara egentligen?

jag har heller inte förstått indebörden av såkallade "modebloggar". det är det töntigaste jag vet, ärligt talat. jag har låtsas att tycka det är intressant när mina kompisar har pratar om det men i sanningens mening tycker jag att det är det fjantigaste som finns på internet, nästan. det töntigaste är också att det är folk som har fått en karriär pga sitt modeskrivande. roligt för dem, men jag tycker fortfarande att det är urfånigt.

jag är som de flesta andra. jag spenderar ett flertal minuter på youtube.com varje dag bara för att det är roligt att se på folk som gör bort sig. på folk som lägger in videos på när de sjunger. ärligt, vem bryr sig, och vad är deras syfte? tror de att de ska bli typ.. berömda? och ha stämpeln "youtube-kändis" skriven i pannan?

nä, jag kanske är negativ i ögonblicket. det är ditt fel. men jag kan faktiskt ärligt talat inte förstå varför det är intressant att läsa bloggar? bloggar som inte handlar om något speciellt, bloggar om andras (oftast ointressanta människor) tankar. de människor som är intressanta har andra saker för sig än att skriva ointressanta bloggar. ja, jag dissar mig själv lite. för visst, jag är en trogen bloggare, en töntig sådan. jag ska sluta skriva så mycket om vad jag har gjort idag, vad jag ska göra och om jag är sjuk eller inte. jag menar, vem antecknar?

dagens låttips: kent - livrädd med stil
(måste måste måste. töntigt)

Inga kommentarer: