måndag 26 juni 2006

let me go all the way

nu är jag hemma igen, herregud, detta börjar bli lite tjatigt.
åka iväg - hemma igen - åka iväg - hemma igen.
menmen, vem fan bryr sig?

grebbestad - jag älskar det. (jag var där i fyra dagar, om ni kommer ihåg?)
det hela kändes skevt, jag menar. det var sommarlov, utan sol, i grebbestad.
utan sol, i grebbestad - det går inte ihop.

jag har himlen runt hörnet.

jaha, nu är man hemma igen. det känns mycket ovanligt.
o jag ska vara hemma ett tag, vilket känns också ovanligt.
jag ska spendera två veckor i alingsås innan jag reser iväg igen.
vad bra? ja-a.

några dagar ska jag vara själv i huset också, så sofia får rädda mig.

idag när jag kom hem låg det ett brev till mig på skrivbordet.
(om det skulle vara till någon annan skulle det kanske vara konstigt)
det var från lerums gymnasium. gud vad nervös man kan bli på några hundradelar.
vet ni vad som låg i? en påminnelse. stackars malin har slarvat bort
en fyrahundrakronors-bok (historia) som hon nu måste betala.
oj, vad glad jag blev.

jag längtar till imorgon. för då ska jag cykla till stationen.
det kanske låter konsitgt, men jag älskar att cykla.
o när jag är på stationen ska jag åka tåg, som jag har saknat.
efter tåget blir det buss, åh buss. buss nummer 533, som tar mig till andreas.
herregud, det var längesedan jag gjorde allt det där.
cyklade, åkte tåg, åkte buss och träffade andreas.

nu måste jag sova, jag menar.
klockan är ju ett. vilket inte är bra.
om tolv timmar ska jag med tåget
(skev tanke)
sovgott, adjö.

Inga kommentarer: