torsdag 8 juni 2006

lika nervös som ett piggsvin i en ballongaffär

it's times like this, you learn to love again

idag tog jag farväl av andreas.
han ska till holland, och tävla. kommer inte hem förrän på söndag.
bebisandreas.

jävlar vilket underbart väder.
det luktar skolavslutning och sommarlov, yes mister.

sometimes I must quit, and be normal for a bit

varför handlar alla låtar om kärlek?
(nej det är inget negativt)
men jag saknar låtar där tjejer sjunger om kärlek.
vart finns det? alltså jo, jag är dum i huvudet.
såklart det finns. men jag vill ha någon man kan gråta till.
någon man känner igen sig i. det gör man bara i kill-låtar.
eller är jag dum o har fel som alltid?

hahahaha jag måste vara världens bästa.
igår var det onsdag, och jag skulle leka med andreas.
jag slutade tidigt, och åkte hem innan.
sedan när jag tog tåget från alingsås till floda SOMNADE JAG.
ofta jag har somnat på ett tåg innan, sött.
jag satt med kärlekslåtar på ashögt och solisar,
så ingen såg att jag egentligen blundade.
helt plötsligt ryckte jag till, o såg en person som jag vet
går på på flodastation. jag fick panik och rusade
ut ur dörrarna, dvs i stenkullen
(är inte det världens ände? jag såg ingen levande varelse på en halvtimme)
jag är bra, jag är bäst, ingen protest, annars är du en häst.

nu måste jag skriva upp det, annars glömmer jag det.
måndag: först springa med sofia på morgonen, efter daniella.
(yes, we finally made it)

men fan malin, nu är klockan mycket igen.
jag som lovade mig själv att lägga mig tio.
fan, jag håller aldrig vad jag lovar.
"denna månaden ska jag hålla i mina pengar i mer än två dagar"
"frånochmed idag ska jag börja träna och tänka på vad jag äter"
"sista glassen för iår"
"jag ska plugga minst en vecka innan varje prov frånochmed idag"
"jag ska numera bara köpa kläder jag verkligen vill ha"
orka mig.

du ska vara den du är, och inte vara som alla andra.

jag hatar att läsa tidningen numera.
fan, det står om samma saker?
ngt krig i något hejsvej-land
ngn politiker har sagt något dumt
en lång artikel om varför tjejer tjänar mindre än män
varför behandlar invandrartjejer sämre?
ät dig smal, utan träning
OCH bara en jävla massa reklam
fast det enda bra är metro's horoskop.
jag lovar, det stämmer. jag är ett levande exempel!

metro: ring mig och säg när ni sätter in pengarna. jag nämnde er i min blogg,

imorgon får jag reda på mitt fotobetyg.
fan vad nervös jag är.

nu ska jag sova, det lovar jag.
en sista reminder: sommarlov.
adjö, sovgott.

Inga kommentarer: