söndag 18 juni 2006

mulljävel, 17 år och 87 dagar

jävlar vad jag tycker om mina kompisar.
jag måste vara den lyckligaste tjejen i hela världen. hihi.

igår var det en otroligt söt dag. en chock-dag.
det började med att jag vaknade hos sofia, ovanligt pigg för att
inte ha sovit hemma. sofia har vart ensam hemma i massa dagar.
så vi passade på. jag säger bara en sak: ridskolan (klippt version)
hahahahahaha.

efter att jag hade gjort iordning mig, ätit och andra diverse saker hos sofia
tog jag min söta lila cykel hemåt. jag skulle vara med andreas, baby.
jag åkte till honom och vi satt på hans altan och spelade kort.
jag är bäst och kommer alltid vara bäst på bingo andreas. hihi.
efter några timmar ringde mamma och sa att jag skulle hem och äta.

på väg hem från stationen på cykeln såg jag några personer jag kände igen
genom solglasögonen. jag stannade cykeln, slet ur hörlurarna från öronen och sa:
-nejmen hej.
det var simon och christian, de bor i lerum, så det kändes skevt att se dem i alingsås.
de berättade för mig att de skulle till en gammal klasskompis i området.
det lät lite påhittat, men jag var ju tvungen att tro på dem.

när jag väl var hemma och hade ätit ringde sofia och sa:
- kommer du snart eller?
jag skulle hem till sofia och leka med henne och josefin. jag anade ingenting? skulle jag göra det?
jag satte mig på cykeln (igen, fan vad bra jag är) och drog iväg till sofia.
det är härligt att cykla, jag ska nog göra det mer i framtiden.

väl framme utanför sofias hus såg jag några personer jag kände igen, igen.
det var simon, christian och andreas, den här gången. skulle jag ana något?
jag kände på mig att det var något lurt på gång, men varför skulle jag tro att det var det?
jag: vad gör ni här? *förvirrad*
de: ehm. bor sofia här?
jag: eh. ja?
de: aha, fräckt. vår kompis bor här i närheten också.
sedan gick dem. jag kände mig helt skev.

jag plingade på. och sofia och josefin öppnade. de skrattade och var allmänt söta
jag: jag har träffat christian, simon o andreas två gånger idag. de känner ngn på enehagen.
fräckt va? erkänn skevt att man ser dem i alingsås?
det enda sofia och josefin ville var att jag skulle komma in. så jag gick in, tog av mig skorna,
ställde väskan i trappan och gick in.
de: gå ut på altanen
jag: eh? okej. varfördå?

jag gick ut på altanen, och blev skitchockad.
plötsligt invaderades altanen av en massa personer jag kände.
aw vad glad jag blev, visste inte vad jag skulle säga.
det var, emma, nathalie, jenny, sofia, josefin, andreas, elinor, christian och simon
och joakim, fast han kom senare.

vi åt tårta och spelade ett sött spel jag fick av sofia&josefin.
frågor om musik, sprit och sex. i like it.

kvällen var skitmysig och jättelyckad. aw vad jag tycker om dem.

vi sjöng singstar och spelade spelet skitlänge. alla var hur söta som helst.
i love you guys, really and truly.

nu ska jag åka till mullsjö (igen)
kommer hem på ondag, pigg och glad.
jag älskar sommar, jag älskar allt.
jag är glad, och kommer alltid att vara.
adjö, PUSS!

Inga kommentarer: