söndag 7 januari 2007

confused

på hemvägen från tåget idag hade jag mig en riktigt tankeställare. vad är en populär bloggs a och o? hur gör man en lysande och enastående blogg som dagligen kommenteras av andra?

jag vill inte ha en fiffig modeblogg som kommenterar vilka fynd jag har gjort den här veckan eller vad diverse superstars hade för klädsel på diverse galapremiärer. nej, jag är inte en torftlig person, icke. jojo, jag är modeintresserad, vem är egentligen inte det? men jag vill inte ha en blogg som tar upp ämnen som skor och smink. det är inte intressant, inte ens lite!

jag vill inte heller vara en liten amatör och blogga bara för att blogga. ni fattar? en sådan som sitter och skriver "idag har jag..." i varje inlägg. jag vet hur det känns, I've been there. det är inte roligt att blogga om man skriver typ samma sak varje dag, och det är inte heller en rolig blogg att läsa.

igår kväll var jag inne på en hemsida som rankade sveriges bloggar. jag kollade upp ettan, tvåan och trean, men fann ingen intressant! vet ni vad jag fann? MODEBLOGGAR?! alla bloggar som fanns med i rankningen hade mode som ämne. snälla, vad händer med världen? det räcker att det finns hundratals modetidningar, fördomar och ett visst sätt att se ut byggs upp pga "mode-journalism" (om man ens vill kalla det så).

nej, jag tål inte sånt här. om man nu ska blogga och vill få det man skriver intressant måste man väl ändå utgå från att någon vill läsa det? nej, förlåt. det finns säkert många av er som älskar modebloggar, sminktips, veckans-fynd, och vad det nu kan heta. men jag, jag tycker att det är pinsamt. det här är min blogg, min egna slags dagbok där jag får skriva och tycka precis vad jag vill! inte sant?

dagens ris: regnet och blåsten! moder natur, ge dig. vi är en vecka in i januari och det har inte kommit någon snö (om man bortser från i oktober/november).
dagens ros: alla kaféers kladdkakor! jag lyckas aldrig göra någon bra själv, så TACK!
dagens låttips: audioslave - be yourself

Inga kommentarer: