tisdag 9 januari 2007

jag vill inte!

ingen kan förstå hur jag känner mig just nu! jag vill inte sitta här och ruttna!

vi ska skriva reportage, youppie! världens roligaste (eller inte). jag har ingenting att skriva om, om kommer nog aldrig någonsin i världshistorien komma på något heller. fatta, jag kunde sova nu. jag kunde ligga i min varma sköna säng med ett mjukt duntäcke över mig. vila ögonen, blunda, slappna av. bara tanken av att få slappna av och njuta för en gångs skull får mig deprimerad.

nej, nu är läget så att jag ska sitta i den här jävla redaktionen hela dagen idag. från 8.20 till 14.00, JIPPI! det finns nog ingen tråkigare lektion, ärligt. tanken slår mig ibland att det är redaktionstiden som är speciell för jm, och det är den som gör att jm utmärker sig från andra samhällslinjer. om jag nu har valt jm, som jag har gjort, borde jag inte tycka att det var SÅ otroligt tråkigt att sitta här inne, framlutad mot datorn och höra irriterande klasskamrater gorma om ditten och datten. äsch.

det är deadline på det här reportaget på en liggande A3 nästa vecka. ganska komiskt, eftersom jag inte ens har kommit på vad jag ska skriva om.

dagens ros: ingen har förtjänat en ros hittills, faktiskt. uppdatering senare, kanske.
dagens ris: hela fucking jävla världen som tvingar mig att vara här.
dagens låttips: inte ens musik kan muntra upp mig

Inga kommentarer: