tisdag 23 januari 2007

nejmen hallå

goddag, mitt namn är malin glimstedt. jag är sjutton år och går på jm (journalistik-media) på lerums gymnasium. mitt liv är perfekt. jag vaknar med ett leende på läpparna när väckarklockan ringer vid sex på morgonen. jag springer upp och duschar, raskt och positivt. ger mig iväg till min favoritbuss 570 som tar mig till stationen varje morgon. på bussen möts jag alltid av spännande människor. det är det som gör alingsås till den idylliska stad som den är. man träffar alltid nytt folk och man vet vilken person som ska gå av på vilken hållplats. vilket gemenskap.

väl framme på stationen är vädret underbart! vem älskar inte kyla och snöpustar halv åtta på morgonen? tåget kommer nästan alltid försent, men vad gör det? jag har ändå inget bättre för mig på en fantastisk tidig morgon mitt i veckan.

onsdagen är den bästa dagen av veckans alla dagar. en dag mitt i veckan, perfekt! idag är det tisdag, en väldigt bra dag det också. tisdagar är den första dagen i veckan som jag ska gå upp tidigt. vad härligt! jag känner mig så hälsosam när jag stiger upp före allt annat levande.

och denna skola! och alla dessa fantastiska uppgifter som referat, reportage, krönika, artikel och notis. jag älskar journalistikämnet, eftersom jag då får utnyttja mina kunskaper och min magi i skrift. imorgon ska mitt första reportage vara inlämnat och jag har varit klar sedan länge! jag har skrivit ett förbryllande reportage om samhällsproblem ur ett ungdomligt perspektiv. jag älskar reportage!

titta ut! det snöar. vad underbart, trots att det är den tjugotredje januari och snön borde ha kommit för längesedan, är det gudomligt. efter ett tag in i januari utan snö började jag få dessa hemska vårkänslor som brukar komma när temperaturen ligger över tio plus. nej, fy för vår och sol. det ska vara kallt och kinderna ska blossa efter några minuter utomhus.

mitt liv är så himla underbart just nu! tidiga morgonar, en vatten&värmepump i mitt hus som inte fungerar, redaktionsdagar, äcklig skolmat, sena hemkomster och en hel hög med saker jag måste göra innan jag kan gå till sängs. tack gud! tack!

observera: ironi.

dagens låttips: the kelly family - fell in love with an alien
dagens ros: internet! vilket har räddat mina underbara tisdagar med redaktionstid hela dagen.
dagens ris: internet! vilket gör så att jag puttar fram allt jag måste göra.

Inga kommentarer: