söndag 7 januari 2007

en tuff sammanfattning av 2006

årets uttryck: "söt tjej". vad som än händer kommer jag aldrig sluta att säga söt tjej till tjejer som beter sig fånigt. det uttrycket är skapat av mig och sofia (vilka annars?) och nuförtiden har josefin hoppat på.
årets bok: en shopaholics bekännelser. världens bästa bok! slår allt, t.o.m. djävulen bär prada. jag läste ut den på en och en halv dag, vilket säger allt! LÄS DEN!
årets plagg: tights! man kan ha det till allt. man kan bära det till världens sunkigaste tröja men ändå se okej ut. jag har bärt dem i en vecka i rad nu, och funderar ibland på att lägga allt i byxväg på hyllan. seriöst.
årets pryl: ipod nano. min lilla vita älskling! snyggaste mp3n som någonsin har och kommer att skapas. den följer med mig vart jag än går och dess spegel på baksidan har räddat många oväntade möten. en riktig tiopoängare.
årets skiva: goo goo dolls - let love in. egentligen behöver jag inte skriva något om den, för jag tycker att albumtiteln pratar lite för sig själv. det som gör den här skivan outstanding från allt annat är att varenda låt på skivan faktiskt är bra! det är något som förekommer sällan. och hej, vem kan klaga på sångarens sexigt hesa röst? gosh!
årets film: the holiday! herregud vilken kompott med riktigt bra skådespelare. jude law (mjau), cameron diaz, kate winslet (som jag inte sett någon film av sedan titanic) och den kända tenacious-d-sångaren jack black. tårarna var som en flod på tre starka ögonblick i filmen. den var SÅ bra, så att jag såg den en gång till.
årets tv-program: the o.c. jag kommer nog aldrig att tröttna! på fredagar har det blivit en vana att ladda hem det senaste avsnittet som sänds på torsdagar i usa. (om någon polis läser det här; jag laddar inte hem! det jag har sagt om nedladdning har endast varit ironiskt, lovar!) när jag satt på tåget hem från andreas igår läste jag metro, där det stod att det bara skulle bli fyra säsonger av the o.c! jag kommer avlida!
årets utmaning för dig: att hålla mina betyg uppe det kommer gå som det går. orkar inte förvänta mig något från förra året, 2006. år 2007 ska bli det år jag kommer att satsa! det förflutna ligger bakom och framtiden väntar.
årets person: andreas ekberg! jag älskar dig!
årets blogg: http://saintkildaroad.blogspot.com/
förhoppningar 2007: att mina betyg ska bli som mina förväntningar berättar, att mitt hår ska bli långt och ljusare, att jag&andreas ska hålla ihop, att jag inte ska bita på naglarna och att jag ska vara världens snällaste (hm).

Inga kommentarer: