tisdag 30 januari 2007

that doesn't mean a thing to me

dagen började med praktik på göteborgsposten med sofia&josefin. eftersom victoria, vår journalistik-lärare, hade glömt att ge oss en uppgift som vi skulle ha förberett, kom vi dit tomhänta. detta uppskattades inte av de som skulle ta hand om oss under dagen.

så vad gjorde vi istället? man kan sammanfatta det med att nu har jag gått igenom alla redaktioner på tidningen, suttit vid deras attityd-dator i en halvtimme utan veta vad jag håller på med, åkt till paprika för att äta och sedan åkt hem.

helt ärligt, allt är victorias fel. nödvändig praktikdag för vår del, ohja.

eftersom min hälsa inte är på topp så åkte jag direkt hem från gp medans sofia&josefin gick av i lerum. det var skönt att vara hemma tidigare. men ack nej, tjugo över fyra hade jag en inbokad körlektion som jag senare var tvungen att avverka.

nu kan jag starta, stanna, krypköra och växla självständigt. duktigt malin, trots att läraren sög idag. josefin, jag hade samma som du hade igår, och ja, hon var så dålig som du hade beskrivit.

på torsdag är det den första februari 2007. då, för exakt ett år sedan, blev jag och min käraste andreas tillsammans. herregud vad tiden har gått fort, och tänk vad vi har gått igenom. ett år låter mycket, medan 365 dagar låter minimalt.

dagens låttips: girls aloud - love machine
dagens ros: jag har tyska imorgon!
dagens ris: jävla bitch som jobbade på paprika. "ursäkta, ville du något? du&din kompis kollade konstigt på mig". ofta att vi gjorde? dö.

Inga kommentarer: