onsdag 31 januari 2007

find me! and I'll find you

var hittar man alla gamla kompisar? var håller de hus? jag saknar mina gamla kompisar. li, lina, jessika, emma, nathalie, samt alla andra jag förut umgicks med. varför slutar man umgås med folk? om jag ändå kunde sätta fingret på varför!

lina kling. i eftermiddags träffade jag lina på bussen. det är alltid lika roligt att träffa henne och prata om minnen från förr. jag saknar lina faktiskt. jag & hon har upplevt så många sjuka och humoristiska saker tillsammans. till exempel när vi spelade badminton emellan våra hus. när lina gick på toaletten gömde jag hennes racket (stavning?) i buskarna. sedan när hon inte hittade det fick hon gå runt i hela grannskapet och leta efter det. fy, varför är man så taskig när man var liten? och alla de gånger vi retade barnen-i-de-blåa-husen. aw.

li zetterberg. jag&li hittade varandra i nolhaga, någonstans i sjuan, då vi umgicks med joel stadius och benjamin hering. jag kommer aldrig att glömma de mysiga sommardagarna jag stod och kollade på hennes träning. inte heller att jag alltid lånade hennes storebrors byxor. jag saknar våra pratstunder på hennes gamla veranda. jag saknar alla skrattanfall vi alltid fick. jag kommer aldrig glömma avslutningen i nian. det var jag som startade gråtanfallet i klassrummet, trots att jag hade lovat mig själv att inte börja gråta. jag & li gick in till centrum tillsammans och när vi skulle säga hejdå för andra gången brast det ytterliggare en gång. aw, li. alla skoldanser, alla glassar på torget, alla skratt och alla bråk vi har haft om vem som härmar vems klädstil.

jessika jedemark. det var alltid jagsofia&jessika, enda sedan femte klass. åh, tänk alla gånger vi har skrattat, alla sura dagar vi har haft, alla gånger jessika har gömt pennor och blånekat och alla gånger vi var på fjanthumör. dina söta kommentarer och dina underbart roliga låttexter. jagsaknardig!

emma sundvall. kommer aldrig glömma de gångerna vi struntade i franskan och satte oss på en klippa med en påse chips eller drog hem till henne och spelade datorspel. fame factory på liseberg, och hjälp vad vi dyrkade markus landgren. vi var som besatta och du hade gjort en t-shirt med hans namn på. jag saknar stunder med emma. alla jobbiga franskalektioner som vi satt av tid genom att göra porträtt av marianne. jagsaknardigemma!

nathalie carlsson. åh nathalie, maltaresan - den bästa resan jag någonsin upplevt. nathalina&marlin, det är vi. du är en otroligt bra vän nathalie. man kan säga att vi började förlora kontakten med varandra från och med när du valde ett annat högstadie än mig. du gick på montessori, och jag på nolhaga. jag saknar de gånger vi åkte på din moped, de gånger du ringde och frågade ifall jag ville komma över och hitta på något och alla barnfilmer vi alltid såg på. i miss you, nathalina.

titta vad som har hänt. ingen av ovanstående personer träffar jag längre!? varför? det har jag inget svar på. jag kommer aldrig att glömma er!


"jag väver framtiden, jag slipar nuet och bryter ner det förflutna.
tankar florerar och vissnar, o gud jag ber om förlåtelse,
min sinnesförvirring har förvirrat sanningen
och gett mig en falsk bild av mänskligheten.
jag är en av dom inte en jämlike med dig. "
dagens låttips: ok go - you're so damn hot
dagens ros: andreas! imorgon, ettårsdagen!
dagens ris: fuckingskola!

Inga kommentarer: