måndag 5 februari 2007

nystart

jag har undvikit min blogg för att inte falla tillbaka i gamla tankar, bara så att ni vet.

men hej och hopp! jag är nu tillbaka, positivare än någonsin! vet ni vad jag har gått och skaffat mig? jo, en positiv syn på skolan. jag har haft en lågkonjunktur frånochmed första skoldagen i tvåan. fast jag tror att jag egentligen inte lade märke till den, eftersom jag hela tiden ignonerade det och tänkte att jag kanske inte är så bra som jag trodde.

för några dagar sedan fick jag reda på mitt betyg i svenska c. vg, väl godkänd. jojo, vg är ett bra betyg, men fan inte för mig? jag hade mvg från högstadiet i svenska och mvg i svenska a i gymnasiet. jag har latat mig igenom svenska c, och hoppats att det ändå ska bli som jag har förväntat mig. så korkat. men nu är det andra bullar! efter ett dramatiskt snack med mamma i söndags fick hon mig på andra tankar.

det är inte bara skolan jag har ignonerat. jag har även ignonerat mina kära undulater, som har vanvårdats av mig de senaste veckorna. mitt rum har nog aldrig varit stökigare och jag har nog aldrig tidigare hittat så många dammråttor under sängen som i helgen. inget av det här skulle ha hänt om jag inte hade tagit mig i kragen och gjort som jag lovat.

i åttan hade jag samma problem. jag sket i allt. jag fick skitresultat på proven och ignonerade läxorna. men efter ett tag märkte jag vad som höll på att hända. jag satte igång att plugga och gjorde saker jag hade lovat mig själv. efter det, satt alla höga betygen där de skulle.

andra året i gymnasiet = andra året i högstadiet. jag ska göra lika snygg vändning på alla negativa saker. det gick tillochmed bättre på övningskörningen idag. jag&josefin var bäst, och läraren var nog den bästa hittills. let's go malin.

jag har matte b prov på onsdag. ekvationssystem och geometri. vet ni vad? jag kan det så bra så att jag satsar på mvg. jag ska ha mvg! jag vet att jag någonstans djupt inom mig har kapaciteten att få det, så, nu eller fan aldrig! bäst att passa på när tiden är inne.

ibland säger sofia "malin kan inte du säga att du ska plugga idag, så får jag härligt på dig och gör samma sak". jag älskar sånt! det får mig bara mer peppad till att plugga. eller tillexempel när jessica pettersson sade att det lät så mysigt när jag sade att jag skulle plugga. hon tänkte att jag låg på min matta och pluggade. då tänkte jag "idag ska de fan få se på mysigt".

"malin, du har gått halva gymnasiet! du har en chans att vända på allting" - ÅH vad jag blir glad när mamma säger sådant. mamma, nu ska du få se. jag ska få höga betyg och göra dig stolt. jag ska bli något och ska göra något bra med mitt liv. jag ska vara den som alla andra är avundsjuka på på klassfesterna om sisådär 20 år.

btw, orka att sitta inne på msn hela dagarna och vänta på bättre tider. varför göra det när man kan göra något bättre med sitt liv?!

dagens låttips: panic! at the disco - build god, then we'll talk
dagens ros: mamma! för att du fick mig på bättre tankar.
dagens ris: ingen/inget! för att jag är positiv!

Inga kommentarer: