tisdag 26 juni 2007

det handlar om soul

dagens heta samtalsämne: regnet.

är det bara jag i vårt ovala land som njuter av att det för en gångs skull regnar lite? jag vaknade vid halv två av att dropparna smätte mot markisen utanför, som förövrigt är det mysigaste ljudet att vakna till. visst, det är lite jobbigt att stå och vänta på bussen utan paraply med nyfönat hår. men jag orkar inte klaga, det är inte jag längre. jag har börjat gilla läget, framhäva det positiva i allt och ja... gillat läget. känns så tragiskt att sitta i sverige och klaga över myggbett eller lite regn.

ikväll ska jag njuta av att det regnar sådär mystiskt njutbart. efter att familjen har kollat klart på morden i midsommer ska jag lägga mig vid "the pursuit of happyness" och bara avundas hur otroligt bra den filmen är.

Inga kommentarer: