tisdag 5 juni 2007

you rock me all over

andra året är nu avklarat i gymnasiet! efter sommaren är det vår mysiga klass som är jm3 och då är det oss ettorna ser upp till. blotta tanken är jättekonstig. aja, får väl gilla läget, som allt annat. gick ut tvåan med fem avslutade kurser och betygen:

textkommunikation a - väl godkänd
matematik b - väl godkänd
tyska steg ett - väl godkänd
gymnastik - godkänd

visstvisst, inga toppenbetyg här inte. men något som förbryllade min dag var att jag fick reda på att jag låg på mvg i fotografisk form, precis det jag ska syssla med i framtiden. fick även reda på, av min journalistiklärare, att krönikor är min grej! och att hon gillade min senaste jättejättejättemycket och att den var jättejättejättebra. oh, sådant höjer mitt självförtroende.

efter att ha slutat vid elva stannade jag och sofia till i alingsås centrum innan vi åkte hem. jag köpte två ribbade linnen (till), ett grått och ett brunt. samt två fotlänkar och ett rosa nagellack. vad har hänt med mitt spara-pengar-löfte? här sprätter jag pengar hej vilt om mig. men jag lever bara en gång.

jag håller med sofia! i hennes senaste blogginlägg skriver hon att "idag-har-jag-gjort-detta-inlägg" är mycket intressantare att läsa än "jag-tycker-detta-inlägg" på tusen ord! usch och fy för modebloggar, babybloggar, sportbloggar och dylikt. plus i kanten för alla idag-har-jag-bloggar/inlägg!

hör och häpna! idag var det 26.5 grader i alingsås. detta firade jag med att njuta av solen i alingsås centrum, ligga på studsmattan med linda i timmar, fotografera och ha alla fönster i hela huset öppna. sommar, snälla säg att du stannar!

Inga kommentarer: