lördag 9 juni 2007

strange

dagens natt var den konstigaste natten jag har upplevt. visst, jag sov ensam i huset, vilket är konstigt bara det eftersom vår familj inte är den minsta. jag somnade direkt när jag lade mig i sängen och vaknade sedan av ett ryck, klockan fyra på natten, av att en flaska och några andra konstiga saker hade ramlat ned från översta hyllan ovanför mitt skrivbord. bara sådär! och det har aldrig hänt förut och jag har inte rört sakerna på den hyllan på åratal.

runt 11:43 hörde jag något konstigt pipande. eftersom att jag alltid har fönstret öppet trodde jag att pipet kom utanför och sket i det och blundade igen. men nej, det slutade inte pipa! satte mig upp i sängen och koncentrerade mig. nej! ljuget kom från mitt hus. sprang ut i hallen och följde pipet upp på övervåningen till mammas sovrum. DÄR! brandlarmet hade satt igång. varför vet jag inte, eftersom det varken brann eller rykte någonstans. aja, typiskt att sådant ska hända precis den natten jag ska sova ensam hemma.

Inga kommentarer: