måndag 11 juni 2007

vi kanske till och med lämnar sverige

åh härliga sommar. i varje inlägg kommer jag hylla sommaren och oss människor (växthuseffekten). något positivt måste det ändå bli när vi bränner fossila ämnen som bara den, JO, 33 grader varmt varje dag i juni. tack norden, för vi bränner mest!

igår hade jag det trevligt! lagade mat med linda (andra dagen i rad), städade huset och förberedde mig mentalt för att familjen äntligen skulle komma hem till huset. på kvällskvisten tog jag markus cykel till torget för att möta eric. vi tog en promenad runt i alingsås vildmark (haha) och åt glass. mycket trevlig kille!

idag vaknade jag lika sent som vanligt. gjorde mig iordning och drog på mig bikinin för att sola på altanen. jag trodde inte att det skulle vara så varmt som det blev efter några sekunder. min hud brändes och nästan puttrade. sprang in i badrummet och smorde in mig, dumbom. efter att ha kletat på solskyddsfaktor 10 över överkroppen och klunkat i mig en halvliter vatten kändes allt mycket bättre. efter den efterlängtade middagen begav jag, mamma, julia och linda oss till allum för att köpa avslutningsklänning till julia. väl inne i byggnaden växte shopaholicen upp i mig. (typiskt). köpte ett blonderings-shampoo och -spray i en hälsobutik, lite lagom småseriöst. efter köpet lugnande jag ned mig och körde familjen hem igen.

nu sitter jag här, med blött hår mot ryggen, efter ett dopp i mjörn och väntar på kvällsmat. efter det ska jag njuta av min äntligen-färdiga-pulp-fiction. fast om jag ska njuta kan jag ju inte riktigt förutbestämma eftersom jag inte vet om den är bra eller inte.

dagens låttips: the fray - over my head

Inga kommentarer: