onsdag 13 juni 2007

små barn blir stora

idag gick jag upp extra tidigt (klockan SJU) för att fixa mig iordning till lillasysterns skolavslutning i pingstkyrkan. lilla tjejen har blivit stor och ska börja högstadiet nästa år. alla blir bara större och större och det skrämmer mig! efter skolavslutningen tog jag och min familj oss till coffehouse i alingsås centrum och fikade. prisa gud för deras cocostäckta morotskaka.

min dygnsrytm är tillbaka! bara en dag in på sommarlovet och jag pajade den direkt med att somna 05.00 och vakna dagen efter runt middagsdags. bara för att jag skulle upp tidigt idag kom rytmen tillbaka, tack och lov!

mamma började jobba klockan fyra idag, så jag passade på att följa med och knycka åt mig en ulta-lyx-soltid. somnade som vanligt efter någon minut, och tog erics tips om att ha på mp3n samtidigt. (aldrig vågat eftersom det känns som att hörlurarna ska smälta. fast det fungerade). somnade till travis - closer och drömde något obegripligt. på promenadvägen till bussen stötte jag på jessika! läängesedan och åh vad jag saknar henne. hon var lika go som vanligt fast jag fick snabbt ge mig av till bussen (som var 10 minuter försenad pga asfaltsbytet på kungälvsvägen).

nu ska jag ta och äta upp mina resterande gifflar till några avsnitt av första säsongen av eva&adam - jag vet, jag är lite töntig av mig. men jag älskar den serien! funderar seriöst på att köpa alla andra säsonger.

om 18 dagar börjar mitt sommarjobb. 14.30 - 22.30 första veckan! KUL!

Inga kommentarer: