fredag 15 juni 2007

tack för igår!

äntligen fick jag min utekväll, precis som jag ville ha den, och den satt perfekt. fast det började inte perfekt. jag&sofia åkte in med något tåg innan benjamin&ulrik för att göra iordning oss och lägenheten. vi var lite osäkra på mellan vilka tider som det var gratis inträde på sticky så när vi tog oss till lägenheten passerade vi portarna för att se efter. "semesterstängt. xtraöppet den 14:e juni". wow, tänkte vi. fast eftersom vi inte var säkra på om det fortfarande var 18årsgräns tog vi spårvagnen tillbaka till avenyn igen för att spana in torsdagsklubben valand, men nej, det var inte heller öppet den här tiden på sommaren. vi ringde t.o.m till 118118 för att skaffa numret till både valand och sticky. hade 63 kronor på mobilen innan 118118-samtalen, och 18 kronor efter. galet! och varken sticky eller valand svarade ens.

besvikna gick vi tillbaka till lägenheten längst upp på kungsgatan för att göra iordning oss. några minuter efter vi hade slängt ut en rutten gurka ur kylskåpet plingade det på dörren. vi hade det jättetrevligt och hetaste samtalsämnet var vemsomgjorde eller sade vad på valborgskvällen. efter några timmar och ett samtal till sticky, som faktiskt hade 18årsgräns idag, men 210 kronor i inträde, drog vi oss ut på stan för att söka bättre lycka någon annan stans, valand.

tell me, did you sail across the sun?

det tog rätt så lång tid till valand, och när vi äntligen var framme såg det lika stängt ut som det gjorde mitt på dagen. det var så sofia sa "studentklubben valand, malin! alla har ju redan tagit studenten nu och det är därför de har stängt" smaaart. vi vände och gick vägen tillbaka på avenyn igen, med armarna runt varandra och sjöng "luftens hjältar". rätt underhållande faktiskt. stannade till utanför bärs(bers?)-å-bar och började prata med några holländska gubbar. helt plötsligt stod vi innanför entrén och visade legimation på ett 23+ ställe på avenyn. vi kom in! och de märkte inte ens att jag inte betalade inträde, smygare som jag är. haha.

det var roligt där inne! gubbar, tanter, vuxna, och vi! schlagertorsdag och låtar som man kunde sjunga och dansa med till var verkligen the shit! vi dansade loss till carola, åh, när ni tar saken i egna händer och massa mer godingar. efter att ha pratat engelska (varför gör vi alltid det?) med skottar om bra uteställen i göteborg och mer dans drog jag&sofia oss till tåget, och lämnade benjamin och ulrik där. sofia skulle faktiskt upp dagen efter och jobba så sista tåget satt perfekt! cyklade hem i en nästan-gryning och somnade pladask.

vaknade runt 06.00, sprang upp till kylskåpet och drack cola. där satt mitt beroende utropstecken! lade mig skönt och somnade igen efter att ha fått ett sms från benjamin. "nu är benjamin och ulrik i alingsås igen!"

tack för kvällen!

Inga kommentarer: