måndag 4 juni 2007

rubriker är inte min grej

åkte in till göteborg idag med sofia efter skolan. syftet med resan var att vi skulle plugga på ett fik. vi uppfyllde inte direkt hundraprocentigt detta. tog oss först till backaplan för att köpa skor på studenternas räddning: skopunkten. köpte ett par vita mysiga tygskor. det gjorde sofia med, och i svart, samt ett par spetsiga svarta skor. jag och skor är den bästa kombinationen man kan trycka ihop.

efter att jag har köpt en väska på gt och sofia köpte ett par ljuvliga rosa jeans begav vi oss äntligen för att fika/plugga. satte oss mjukt ned på fröken olsson och jag började direkt repetera. nej, jag är inte pluggfri! dagen efter mitt hej-jag-har-inget-kvar-inlägg fick jag ett prov på halsen. aja, vad är en bal på slottet. bara att gilla läget och ge sig in i det SISTA provet på gymnasiet.

meningslös dag imorgon? ohja. förövrigt sista gången jag går upp seriöst för att sätta mig i skolbänken. stackars alla jm2-are som inte kan ta ledigt pga alingsås tar studenten som måste sitta i skolan på torsdag med. men inte jag, nejnej. jag har mina lyckliga skäl! jag kan inte förstå att det faktiskt är sommarlov nästa vecka. att om fyra veckor på måndag ska jag börja jobba. att det kommer vara ovanligt mycket pengar på mitt konto i juli. att jag ska få sova ut, varje dag! (förutom de dagar då jag börjar 06.00. hej vad skönt att gå upp klockan fyra.)

dagens låttips: kashmir - mom in love, daddy in space

Inga kommentarer: