söndag 11 november 2007

all these places feel like home

nu är helgen slut, och jag är fortfarande väldigt förvånad över hur snabbt tiden går numera. i fredags hade jag världens mysigaste hemmakväll med julmust, godis, syskonen och idol. fast jag förstår fortfarande inte att christoffer hiding åkte ut! hur fan röstar svenska folket?

på lördag förmiddag åkte jag med mamma till sportlife och solade. det var underbart! inget går upp mot att lägga sig och sola när det är kyligt ute. efter det övningskörde jag till allum med mamma och julia. där köpte jag blonderingsmedel (!) och lite smink. nödvändiga saker helt enkelt. övningskörningen gick galant och mamma blev förvånad över vilket modighet jag har fått. tidigare var jag osäker och frågade mamma hela tiden om vad jag skulle göra. denna gången bad jag henne att vara tyst, och tog initativ till att köra om helt själv, och klarade av att parkera i parkeringshuset, all by myself! en applåd till mig!

efter allum cyklade jag, emma och sofia till ica för att handla pizza-ingredienser. pizzan blev mumsfilibabba-god. vi åt pizzan (med massa massa massa ost) till filmen hairspray, som jag var ensam om att tycka om. emma och sofia klagade på att det var sång och dans hela tiden, men jag tyckte faktiskt att den var bra och funderar på att hämta ned den själv. vid halv tre åkte jag hem i kylan och tog mig ett stort glas julmust och gick och lade mig. skönaste natten hittills!

idag vet jag inte riktigt vad som gäller. borde sätta mig ned och plugga lite dna-molekyler och sådant, men vet inte riktigt om jag orkar. städa mitt rum är iallafall något som är högt prioriterat. samma sak gäller min blondering, weeei!

dagens låttips: snow patrol - chocolate

Inga kommentarer: