torsdag 1 november 2007

this is not the last time

gårdagen blev lyckad! jag&sofia pratade och drack vin i hennes lägenhet innan vi begav oss till chez amis för att träffa peter (!) och hans två kompisar. vägen till chez var jättenervös. jag tänkte bara hur konstigt det kommer att kännas att faktiskt träffa honom på riktigt. men när jag såg en svart kaluffs i hörnet och skylde sitt ansikte med händerna förstod jag att det var han.

han reste sig upp och ställde sig mittemot mig. då, precis i den stunden, förstod jag vad man menar när man säger att man har hjärtat uppe i halsen. jag skulle kunnat hålla takten till musik med den höga pulsen. vi stod med armarna om varandra i många långa minuter och skrattade åt situationen.

efter en liten trevlig visit på chez amis skulle vi följa killarna till deras spårvagn som tog dem till pliktverket. peters två kompisar hann med vagnen före och vi letade ivrigt efter vilken vagn det var han skulle med. när vi var på drottningtorget hittade vi äntligen nummer 11 som rullade in precis när vi kom dit. peter tittade på mig och jag tittade tillbaka. han gick inte på spårvagnen utan bestämde sig för att dra med mig och sofia till valand. "om du drar till valand med oss måste du vara redo för att parta loss" lade sofia till.

på valand hade jag trevligt! spenderade flera timmar sittandes bredvid peter med högt dunkande musik och halloweenkostymer runt om. sofia raggade upp en fransman och hade kul hon med! på valand träffade vi partyprinsessorna ellinore och linn, som var lika på g som alltid! (linn, jag har din sjal!)

vid tvåtiden var vi trötta och drog oss hemåt och sov. jag låg mest vaken och lyssnade på när sofia och peter lyckades att snarka i takt (eller i otakt, så det lät oavbrutet). när alarmet på mobilen ringde tjugo över sex var det dags att följa peter till spårvagnen så att han inte skulle missa bussen hem till falun. vi sa adjö vid domkyrkan och peter, det här var inte sista gången vi träffades, jag lovar!

väl hemma igen och med bara en person som snarkade somnade jag direkt när jag lade mig ned och vaknade sedan av att någon knaprade. sofia åt knäckebröd och lade till hur fruktansvärt hungrig hon var. det blev mcdonalds till frukost och tolv-tåget hem.

tack sofia och peter för igår!
nu ska jag återigen lägga mig i sängen och ta igen lite sovtid.
för imorgon är det utgång igen!

Inga kommentarer: