söndag 18 november 2007

örebro, here I come!

i fredags var jag och min klass i göteborg på svenska mässan. där hade universitet, högskolor och dylikt samlat sig i montrar för att informera oss, blivande universitetstudenter om vilket utbud som finns. eftersom jag hade läst på en del innan visste jag precis vilka utbildningar, skolor och städer jag var intresserad av.

mina alternativ är:
linköpings universitet - grafisk design och kommunikation
göteborgs universitet - konstnärligt kandidatprogram i fotografi
högskolan i jönköping - grafisk design och webbutveckling
örebro universitet - digital mediedesign (eller mediedesign, inte bestämt ännu)

det som verkade mest intressant, och mest trovärdigt (angående antagningspoängen), var örebro och deras digitala mediedesignsprogram. antagningspoängen låg precis i min smak och universitetet har garanterat boende. perfekt? hell yeah! jag som trodde att det var kört att plugga vidare på mina betyg fick upp synen och hoppet igen efter mässan.

idag är det söndag och jag ska plugga! inget vidare, men jag måste! cd-omslaget ska skrivas ut och klippas till imorgon och analysen om shakespeare ska lämnas in. nu ska jag in i vardagsrummet med min bästa vän (colan) och spela supernintendo och supermario.

Inga kommentarer: