fredag 16 februari 2007

egentligen...

vad är kärlek? hur vet man när man har känslor för en annan person? jag blir galen av bara tanken. det är ju skitlätt att märka när man är intresserad. men hur märker man någon skillnad på att vara intresserad och det ultimata, att vara kär?

jojo, pirr och fjärilar i magen. men hallå, hur känns det att ha fjärilar i magen? när jag är nervös känns det som om magen ska spricka av iver. kan man kalla det att ha fjärilar i magen? isåfall... är jag kär en gång om dagen.

jag blir galen på det där med känslor. visst, man känner när man är glad, ledsen och arg. men kärlek, att vara kär, att älska någon och att ha känslor för en annan person, det är där det börjar bli svårt. när man väl har fått på kläm det där med kärlek, så höjs ribban ännu ett steg. det är då du ska veta om du älskar personen eller inte. är det för tidigt, är det för sent? förväntar den sig något nu? gah! inte nog med att man ska försöka känna efter (hur nu fan man gör det) om man är kär eller inte, man ska också behöva känna efter om man älskar personen i fråga eller inte.

nae, jag blir bara förvirrad av allt kärlekskraffs. jag orkar inte fokusera längre. när jag hittar den där speciella killen. han som får mig nervös av att bara titta på mig. när han kommer ska jag ta allt med en nypa salt. för vem har sagt att det ska vara lätt egentligen? det står inte uppskrivet i någon smart bok. "love is only a feeling". yeah, det är bara en känsla. inget mer. då vet jag. inom mig, när jag träffar den där making-me-nervous-killen ska jag tänka: "hey malin, nu är vi ute efter en känsla. inget hokus-pokus eller magi. bara en känsla".

dagens låttips: coldplay - fix you

Inga kommentarer: