torsdag 22 februari 2007

jag är snart lika bra som du

det gick bra på provet idag. hade ett större läxförhör i ämnet naturkunskap b. väldigt intressant faktiskt. cellkunskap, cancer och annat tjaffs. för en gångs skull kom jag ovanligt förberedd till ett sådant slags test. alla frågor gick galant och jag kände mig duktig när jag var klar.

det är vid sådana tillfällen jag har mina ljuspunkter i mitt liv. det är då man känner sig som lyckligast och att livet bara glider fram till det man vill. så kändes det idag. jag började fantisera om vad jag skulle bli med mina bra betyg och min ovanliga talang för att ta kort. jag såg bilder framför mig. jag stod i en studio hållandes en systemkamera. jag tog intressanta samhällsfotografier, som senare skulle pryda de största tidningarna i sverige. jag var känd. telefonen ringde hela tiden, och kalendern var fullknökad med viktiga möten. jag var en frilansare, mitt drömjobb. tre gånger i veckan åkte jag ut med kameran runt halsen och superobjektiv i en axelväska och fångade dagens samhälle på bild. "där fick jag er."

dagens låttips: howie day - collide

Inga kommentarer: