tisdag 27 februari 2007

om du måste säga något

... säg det åtminstonde rätt!

det känns inte rätt, inte alls. det känns inte rätt att bara gå förbi dig, bara passera. det känns inte rätt att inte ens ge dig en blick. jag ger dig inga blickar för att jag vet att det tydligen är förbjudet, iallafall som det verkar på dig. men eftersom jag har respekt för dig, accepterar jag de singnaler du sänder ut, och följer dem. man märker på stilen du tittar bort på att du inte vill ha något med mig att göra. men tänk om jag vill ha något med dig att göra?

we are not meant to be, jag vet! jag tycker att jag borde ha något att säga till om trots att vi inte är det. tycker du inte att det känns fel? vänder sig inte hela magen uppochned när vi ignonerar varandra på det här sättet? gah, jag låter som en olyckligt kär fjortis. men vet du? jag är varken fjortis eller olyckligt kär. jag är inte kär alls. jag vet inte vad kärlek är och det är du som har fått mig att tvivla på om kärlek faktiskt finns på riktigt. kanske kärlek bara förekommer i musik och film.

ska jag aldrig hitta den där det känns sådär helt totalt rätt med? ska jag förbli ensam eller tillsammans med någon som jag bara skapar problem med? ja, det är det jag har gjort. jag är inte alltid hemma, jag svarar inte alltid i telefon, jag har inte alltid tid eller ork till att vara inne på msn hela dagarna, jag måste plugga, jag är ganska mycket bortrest, jag har tankar och åsikter, jag för fram mina åsikter, jag tycker exakt vad jag vill.

gah, nu fick jag panik på att jag överhuvudtaget skrev det här inlägget. vi har inte något med varandra att göra längre.

dagens låttips: justin timberlake - what goes around... comes around

Inga kommentarer: