fredag 16 februari 2007

jag måste bara tipsa!

jag har läst en skitbra bok, för en gång skull. efter ett antal avklarade böcker som skolan har velat få mig att läsa, som jag på något sätt alltid undvikit, har jag lagt det där med att läsa böcker på hyllan. fram till februari månad. det var då jag blev tipsad av min bästa väninna om en bok som fick hennes hjärta för böcker att öppnas igen.

"väninnan" av denise rudberg är den bästa boken jag har läst. det är en typisk malinbok som tar upp de bästa bitarna från en kvinnas framgångsrika liv. om jag tycker att en bok är bra så slutar jag aldrig att läsa. jag tog med mig boken på tåget, bussen och till skolan. jag läste den på lektioner då vi hade fritt arbete, på tåget till och från skolan samt på bussen till och från stationen. en timme innan läggdags låg jag i min säng och läste. SÅ BRA var den.

okej, ännu en typisk tjejbok om en kvinna som inte har några motgångar i livet, tänker ni säkert. jojo, det finns sådana böcker också. och det bästa är att den här boken inte tillhör den kategorin. denise rudberg är en av de få svenska författare/författarinnor som verkligen har lyckats med att sätta bra formuleringar och beskrivningar på plats.

yeah, LÄS DEN! jag är inne på bok nummer två idag, "storlek 37". efter den kommer bok nummer tre, "o.s.a". har redan köpt alla, så jag har försäkrat mig om att jag kommer att ha en bok hemma, vad som än händer.

dagens låttips: oasis - wonderwall

Inga kommentarer: